צום מיצים

בשנים האחרונות נושא הצום הפך להיות פופולארי ולא בכדי.

לצום יש יכולות ריפוי אדירים! יש מרכזי צומות בעולם, אנשים מדווחים על ריפוי בזכותו והשיח סביבו הולך וגדל.

בזמן צום הגוף מפנה מצבורים של רעלים שלא היה עושה זאת אלמלא הצום. מערכת העיכול מקבלת מנוחה ומתחדשת, יש חידוש מאסיבי של תאים ורקמות כי פשוט יש לגוף זמן לעשות את הניקוי בצורה מאסיבית, מה שלא קורה כשהגוף עסוק בלעכל את המזון.

יש סוגים שונים של צום –

ארוך וקצר, עם מים, בלי מים, צום מיצים (שהמילה צום כאן היא קצת שגויה ודיאטת מיצים תהיה יותר נכונה כי עדיין הגוף מקבל הזנה עם מיצים לעומת צום) צום ארוך כדאי שיעשה בליווי אדם מנוסה, אבל צומות קצרים של כמה ימים או אפילו של יום אחד.

בזמן צום הגוף מפנה את תשומת ליבו למקומות שבשוטף הוא לא מגיע אליהם כי הוא עסוק בעבודה היומיומית, קצת כמונו שעושים נקיון יסודי בבית, מגיעים לכל הפינות שלא ביקרנו בהם. כדי לאפשר לגוף לנקות ביעילות כדאי להכין את הקרקע לפני הכניסה לצום וכך הוא יהיה יעיל יותר. 

אז איך כדאי לנו לעשות את זה ביעילות?

להרוות את הגוף בנוזלים מפירות וירקות, מים בכמות מרובה מדי (עם דגש על מדי) גורמים לעומס על הכליות ומביאות אותן להיות הפילטר של המים. לכן רצוי להרבות במזונות צמחיים עשירים בנוזל.

אני ממליצה בחום על מיצים ירוקים שעשירים בשפע של מינרלים וויטמינים. מומלץ להוריד מהתפריט מזונות מהחי כמה ימים לפני הצום. הם מעמיסים על הכליות והכבד וכדאי להקל עליהם במיוחד לפני כניסה לצום.

מלח, מכל סוג שהוא – מייבש את הנוזלים על ידי ספיחה של נוזלי הגוף אליו (לא סתם הוא מצמיא),
לכן כבר מהיום להוריד את המזונות המומלחים. מומלץ להוריד את הקפה מהתפריט כבר היום, כדי לא לחוות כאבי ראש שקשורים בין היתר לגמילה מקפאין.

כדאי להכין את הגוף בתזונה צמחית כמה שיותר חיה כמה ימים לפני הצום, אפשר לשלב גם ירקות מאודים בתפריט. ביום הצום בשונה מההרגל וההגיון דווקא צריך לאכול מעט כדי לא להיכנס לרעב וצמא מוגבר בהמשך.

חז״ל אמרו – ״מרעיבו- שבע, משביעו- רעב״

דווקא אם מספקים את התאווה היא מתגברת אך אם חוסמים אותה היא נחלשת ונרגעת – עובד עם כל תאווה לא רק עם אוכל. מומלץ לא לעשות פעילות גופנית בעצימות גבוהה מדי ביום הצום, עם זאת הליכה יוגה ומתיחות יהיו מצויינים.

בסיום הצום מומלץ לשתות מים פושרים ואחרי כחצי שעה, לפי תחושת הרעב, לאכול פירות עסיסיים.

Facebook
LinkedIn
Pinterest
Email
דילוג לתוכן