איך לעבור את החורף בקלות

איך לעבור את החורף בקלות

ריח של אדמה רטובה, תחושת הסיפוק שמגיעה כשקר בחוץ ואנחנו מכורבלים בשמיכה, הרעש של הגשם – הו הרעש של הגשם.. כמה עוצמה יש בו. החורף, ברפואה הסינית מייצג את אלמנט המים, המים מייצגים זרימה פסיבית כשבעומק שלהם יש תנועה אינסופית.

חורף הוא זמן להתכנסות, הוא סיום המחזוריות השנתית, אחריו יגיע האביב והכל יתחדש. האדם כחלק מהטבע יתאים את עצמו לעונות השנה ועל כן בחורף רצוי להוריד הילוך, לנוח, להנות משיא אנרגיית ההתכנסות, אנרגיית הYIN ולעבד את השנה שחלפה.

לפי הבריאות הטבעית אחת הסיבות לכך שיש יותר חולים בחורף היא שהנקבוביות בעור יותר סגורות וישפחות פליטה של רעלים, אחד הגורמים לחולי. הקשבה לחוקי הטבע תעזור לגוף לשגשג.

אז איך נכין את גופנו ונעבור את  החורף בשלום?

  • לא לוותר על פעילות גופנית!  הזרמת הדם תעזור לגוף לשמור על החום לאורך זמן. בנוסף, פעילות גופנית מחזקת את מערכת החיסון ועוזרת בפליטת רעלים החוצה.
  • חימום החלל ברדיאטור עדיף על מזגן, רצוי להשאיר תמיד חלון מעט פתוח, כדי שתהיה סרקולציה של אוירו להשתמש במכשיר אדים בשביל הלחות.
  • הצטברות הרעלים הרבה פעמים מתבטאת בליחה, רצוי להוריד מהתפריט מזונות מגרים שמייצרים ליחה, כגון סוכר, דגנים לא מלאים, מוצרים מעובדים וכמובן מוצרי חלב.
  • השפע משתנה מעונה לעונה, אכילה של תזונה צמחית, בעיקר במצב החי שלה תכניס לגוף ניוטריאנטים חשובים שיעזרו בחיזוק מערכת החיסון.
  • בחורף יש רצון למזון יותר מרוכז, כדאי למלאו על ידי אכילת פירות יבשים, רצוי אורגנים, קטניות מונבטות, ירקות שורש וירקות כתומים מאודים, אגוזים ושקדים.
  • שינה מספקת מחזקת את הגוף. רצוי להיכנס למיטה לפני 12 בלילה, להחשיך את החדר לחלוטין ולהשאיר חלון מעט פתוח.
  • להניח את המסכים, להתכרבל עם אהובים, לקחת לעצמנו זמן איכות, רק בשבילנו, לקבל טיפול מגע מפנק, להתכנס למדיטציה או שיעור יוגה אייכותי, להתחמם בקרני השמש החמימות ופשוט לתת למחשבות לנוח…
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email