למה לא מומלץ לשתות קפה?

קפה, מה הסיפור שלך?

הקפאין שבקפה משפיע על מערכת העצבים וגורם להפרשה של אדרלנין בדם.
לאדרלנין בדם בדרך קבע יש מגוון השפעות שליליות.
החל מהשמנה, עייפות וקשיי שינה ועד סכרת.
האדרנלין קשור למערכת הסימפטטית, אותה מערכת שעוזרת לנו לברוח מאריה בג'ונגל, בגלל שאנחנו רוב הזמן לא נמצאים בסיטואציה הזאת אנחנו דווקא צריכים את המערכת המרגיעה, הפרא סימפטטית שתיקח ברוב הגדול של הזמן את השליטה.
היא תעזור לחילוף חומרים יעיל ותביא לנו בריאות משגשגת.
בגמילה מקפה יש תופעות פחות נעימות כמו כאבי ראש וחולשה.. צריך להבין שתופעות אלה הן זמניות ויעברו ברגע שהגוף יגמל מהקפאין, זה לרוב לוקח מספר ימים ואז מתמכרים להרגשה הצלולה שקיימת לאורך היום, בלי נפילות האנרגיה.

איך מתמודדים עם הפסקת צריכת הקפה?

קפה מסמל הרבה פעמים את ההפסקה מהמירוץ היומיומי- חייבת הפסקה לא בהכרח שווה חייבת קפה וגם לא חייבת בהכרח להכניס משהו לפה.
כדאי לנו ליצור חיבור אחר, כמו למשל אקח הפסקה להביט בשמיים, לשבת בשמש, לטבול רגליים בגיגית קרה ואם כן רוצים משהו לשתות אז יש שפע של תחליפים מעולים.

למכורים שמבינינו כדאי להתחיל עם ממשקה על בסיס עולש- הוא לא מוצר בריאות כי הוא קלוי ומעובד אבל בשביל שלב ביניים זה אחלה.
אחרי שעברנו את השלב הזה אפשר לעבור לחליטות ללא קפאין, שימו לב שתה ירוק, שחור ולבן מכילים קפאין.
אני מאד אוהבת חליטת קמומיל וניל של higher living שיש לה טעם קרמלי,
ויש כמובן שפע של חליטות מעולות היום של שלל חברות או פשוט לגדל באדניות עלים שאוהבים כמו למון גראס, לואיזה וכולי.

אופציה נוספת היא להכין משקה חמים בבלנדר- 
גם כאן השמיים הם הגבול, החל משוקו חרובים, צ׳אי מבוסס חלב שקדים
וכלה במשקה בננה וניל.
יש שפע רציני שאפשר שגם בלוטות הטעם שלנו יהנו ממנו וגם התאים שלנו.

בנוסף חשוב ללמוד את נזקי לעומק ולהביא את עצמנו למצב שבו אנחנו ממש לא רוצים לצרוך אותו, אנחנו כל כך נהנים מהמצב הגופני והמנטלי בלעדיו, אין יותר נפילות אנרגיה ואין לנו יותר צורך בסם הקפאין כדי להתעורר ולהמשיך את היום באנרגיה ירודה.

 

בהצלחה!

Facebook
LinkedIn
Pinterest
Email