קליניקה לרפואה סינית

במצב הרמוני שבו הגוף נמצא בזרימה אין כאב, אין סימפטומים, אין מחלה.
זהו מצב שבו היין והיאנג נמצאים במצב של סינרגיה, יש גדילה, יש שגשוג, יש זרימה.

ערוצי האנרגיה בגוף נמצאים בתנועה מתמדת, התחושות טובות, המערכות עובדות והאדם שמח. בריאות היא ברירת המחדל של הגוף.

מחלה זוהי יציאה של הגוף מהטבע, התרחקות מהמצב המאוזן, הבריא שלו. 

זוהי גם נורית אזהרה שמשהו כאן מחייב שינוי ואנחנו חייבים להתייחס אליו ולא לדכא את הסימפטום שבא לעורר אותנו ולתת לנו קריאה לשינוי. 

צירפתי כאן מגוון מצבים רפואיים נפוצים בקליניקה שניתן לטפל בהם באמצעות הרפואה הסינית והטבעית.

אם יש לכם מצב רפואי שאינו מופיע ברשימה צרו קשר.

כשמתייחסים אל הכאב כחבר ולא כאויב, כזה שבא לעזור לנו, לאותת לנו שיש בעיה, אנחנו כבר לא רוצים רק לסלק אותו, אלא ללמוד ממנו, לקבל ממנו את ההדרכה שהוא רוצה להעניק לנו איך לדייק את עצמנו ואז הוא כבר לא הופך לבעיה, הוא רק מסמן לנו שכדאי לעשות שינוי.

מה שחשוב בכל נושא הכאב הוא להבין את שורש הבעיה – האם זה נובע מתנועות לא נכונות, ישיבה ממושכת על המחשב, מזרן לא נכון, סטרס, תרופות, עודף חומציות ברקמות, חוסר פעילות ומתיחות או לפעמים גם תאונות ופציעות.

לפעמים נוכל להסיר את הסיבה והכאב יעלם ולפעמים יהיה קשה כמו במקרים של פציעות ותאונות ושם נוכל רק לשפר את התפקוד ולהפחית את הכאב.

כאבי גב תחתון יכולים להיגרם בעקבות מספר גורמים: הרמת משאות בצורה לא נכונה, ישיבה כפופה ממושכת מול מחשב, נהיגה ממושכת, מתיחת יתר או חוסר גמישות, שרירי ירך אחורית קצרים, מזרן וכריות לא מתאימים ועוד, השמנה בטנית, שרירי בטן חלשים, הריון, לידה והתקופה שאחריה, הרגלי חיים קלוקלים – שתיית אלכוהול ועישון, מחסור בשעות שינה, סטרס ועוד.

כאבי הגב יכולים להיות מקומיים או להיות מלווים עם הקרנות לרגליים, הכאב יכול להיות חד, שורף, חם או עמום, יכול להיות מפושט או נקודתי.

הטיפול בכאבי הגב תמיד כולל דיקור, הדיקור עוזר להזרים את הצ׳י במרידיאנים החסומים ולדיקור יש הצלחות רבות עם כאבי גב.

דבר שמאד חשוב לי להדגיש בטיפול הוא שהמטרה שעומדת מולנו בסוף הטיפול או סדרת הטיפולים היא שננסה להבין מה גרם לכאבי הגב, מה הסיבה, ואותה להסיר.

בנוסף ינתנו המלצות לשינוי אורח חיים.

גם בכאבי הצוואר כמו בכאבי הגב התחתון, הסיבות הן רבות ומגוונות. החל מסטרס וכלה בישיבה ממושכת מול המחשב או התעסקות מרובה בנייד שמביאה לראש להישמט וללחץ רב ליפול על הצוואר. מה שגורם לעומס יתר על הצוואר ולאיבוד טווח התנועה שלו. כאבי הצוואר יכולים להיות ממוקדים, יכולים לגרום לתחושת נוקשות, למגבלה בתנועה ולפעמים לכאבי ראש. כאבי הצוואר יכולים לעיתים להיות מלווים בהקרנות לידיים. גם כאן הטיפול כולל דיקור והמלצות לשינוי אורח חיים. גם כאן ננסה יחד להבין מה גורם לכאב ולהסיר את הסיבה מהשורש.
כאבי ברכיים לרוב יכולים להיגרם מפציעות, משחיקת יתר של המיניסקוסים או מדלקת מפרקים. כמו כן משקל עודף יכול להשפיע לרעה על מצב הברכיים שכן, מעמיס פי כמה ממה שהברכיים יכולות לשאת. בנוסף, שרירים חלשים שמקיפים את הברך יכולים להשפיע על מצב הברכיים ולכן מומלץ לבצע תרגילים לחיזוק הברכיים ולהגמשת של הגידים והרצועות שמקיפים את הברך. הדיקור יכול לשפר באופן משמעותי את כאבי הברכיים כשבמקביל נעבוד על שורש הבעיה שגרמה לכאבים.
כאבי כתפיים יכולים להגרם ממאמץ יתר שיכול לגרום לפציעות ומתהליכי שחיקה וניוון כגון אוסטאוארטריטיס, הסתיידות בגידים וכתף קפואה. טווח התנועה של מפרק הכתף הוא רחב ועם זאת בגלל המורכבות של המפרק יש עליו הרבה עומס. הטיפול בכתף בקליניקה מתבסס ברובו על דיקור, ההמלצה שלי בבעיות כתף לשלב עם הדיקור טיפולי פיזיותרפיה כדי להחזיר את גמישותו של המפרק. בנוסף כמובן שנחקור יחד וננסה לגלות את הסיבות שגרמו לכאבים ונשנה את אורח החיים שגרם למפרק לצאת מאיזון.

כאבים במפרק הירך יכולים להיות מורגשים בכל מקום שסובב את הירך – מפשעות, ישבן וכולי ולעיתים גם להתבטא בברך או בקדמת הרגל.

מפרק הירך נושא על עצמו הרבה משקל ויש עליו הרבה עומס, מה שיכול להביא לשחיקה.

הגורמים לכאבים בירך יכולים להיות קשורים לדלקת ניוונית של המפרק, לפעילות גופנית מאומצת, עצמות חלשות בגלל גיל מבוגר ועוד.

כאבים במפרק הירך שכיחים יותר אצל נשים ככל הנראה בגלל ההריונות והלידות שמפרים את האיזון באיזור הכי מרכזי בגוף.

בנוסף לורדוזיס מותני, מצב בו יש הקשתה של עמוד השדרה המותני, מופיע יותר אצל נשים, מה שגורם גם הוא לעומס על האגן.

הטיפול במפרק הירך כולל דיקור ומגע ומומלץ לשלב איתו יוגה שיקומית.

הריון ברפואה הסינית נחשב לשיא אנרגיית הYIN. הגוף דואג למלא את המצבורים כדי שיוכל להעניק את השפע לעובר ובהמשך לתינוק שיוולד.

בזמן ההריון ואחרי לידה יש שינויים הורמונליים ושינויים פיזיים שיכולים ליצור תחושות לא נעימות כמו בחילות בוקר, כאבים אורתופדיים, הצפה רגשית ועוד.

הטיפולים בהריון ואחרי לידה כוללים דיוקים באורח החיים – בהיבט התזונה ובהיבטים אחרים כמו נשימה, הרפיה, שינה, חשיפה לשמש, פעילות גופנית וכולי.

ובנוסף דיקור ועיסוי לנשים בהריון ואחרי לידה בהתאם הצורך.

אי פריון זהו מצב שבו האשה לא מצליחה להיכנס להריון בצורה טבעית. לעיתים המחזור סדיר ולעיתים לא.

זה יכול להיות קשור בנטילת גלולות לאורך שנים, גיל מבוגר, שחלות פוליציסטיות, תרופות שיכולות לגרום לאי פריון, עודף משקל, עצירות כרונית ומחלות מעי שונות, חוסרים של חומרי הזנה ולעיתים גם חסימה רגשית או טראומה שיוצרת את המצב.

הטיפול בקליניקה באי פריון מתחיל מתשאול מקיף שבו אנחנו מנסות להבין יחד מה הגורם, ולבנות תוכנית שתכלול שינוי באורח החיים וסדרה של טיפולי דיקור וטווינא.

הרבה פעמים אני ממליצה להוסיף לטיפולים גם עבודה רגשית כמו NLP, עין הבדולח וכן טיפולים בנשימה כמו ריברסינג.

מערכת חיסון חלשה יכולה להתבטא במגוון מערכות. דלקות גרון, דלקות אוזניים, סינוסיטיס, אפטות בפה, גאזים מרובים, שלשולים, פטרת נרתיקית, פריחות, נשירת שיער ועוד. ברפואה המערבית ההתייחסות לכל הסימפטומים היא זיהומים שנגרמים מווירוסים, פטריות וחיידקים. בבריאות הטבעית השורש תמיד יושב על עודף רעילות שצריכה להתפנות מהמערכת כדי שלא יהיה לחיידקים, פטריות ווירוסים סיבה להתרבות. הטיפול העיקרי בסימפטומים של מערכת חיסון חלשה היא ניקוי רעלים על ידי תזונה מותאמת ושינוי אורח חיים ודיקורטווינא במקרה הצורך. בנוסף הרבה פעמים יש שורש רגשי שכדאי לעבוד עליו במגוון טכניקות לשחרור חסימות רגשיות כגון: ריברסינג, NLP, עין הבדולח ועוד.
במצב התקין אנחנו מבייצות כל חודש, שבועיים אחרי הביוץ מגיע דם הווסת ואנחנו נמצאות במעגל חודשי ששומר על ריתמוס קבוע. אבל ישנם מצבים בהם המצב שונה והווסת לא מגיעה, הביוצים לא קורים וההורמונים משתוללים. יכול להיות בעקבות שחלות פוליציסטיות שהן שחלות מרובות זקיקים שלא מתפתחים ובעקבות זה הווסת לא מגיעה ובמקביל גם ישנן תופעות של שיעור יתר, אקנה, גלוקוז ושומנים גבוהים בדם. ישנם מצבים בהם הווסת מקדימה מאד או מאחרת, לפעמים בעקבות טראומה או מצב רגשי מתעתע. ישנם מצבים בהם נוטלים גלולות במשך הרבה שנים ואז כשמפסיקים הגוף לא מצליח להתניע מחדש את המערכת ההורמונלית. בכל אחד מהמצבים האלה אפשר להקל על תחושות הגוף, לייצב את מצב הרוח ולהסדיר את המחזור. אחרי תשאול מעמיק והבנת הסיבה שגרמה ליציאה מאיזון אנחנו בונות תוכנית מסודרת, מותאמת אישית של הקניית הרגלי חיים בריאים וממשיכות לסדרת טיפולי דיקור סיני משולבים עם טכניקות מגע שונות, קערות טיבטיות וקולנים.
בעידן המערבי מצב הסטרס לא פוסח על אף אחד מאיתנו. מגדול עד קטן אנחנו נמצאים כל הזמן במצב של עשייה שמייצר הרבה מתח. רוצים להספיק, נמצאים במירוץ, רודפים אחרי השעון, להספיק, להספיק. אך מה שמייצר הסטרס הזה זה עודף אדרנלין בדם, כשהוא נמצא בעודף, המערכת הסימפטטית שלנו נכנסת לפעולה, אותה מערכת שקשורה לזה שנברח אם נראה אריה ביער. העניין הוא שאנחנו לא בורחים, כי אנחנו לא ביער ואין אריה, מקסימום רק התווכחנו עם הבוס או הילד חזר מאוחר ולא הודיע… מה שקורה זה שאנחנו נשארים עם הצפה בדם של אדרנלין, בלוטת האדרנל שמפרישה הורמונים חשובים מותשת והגוף שלנו גם. סטרס הוא גורם לתחלואה בכל כך הרבה מישורים – פיזיים ורגשיים. הטיפול בסטרס כולל דיקור ומגע שתורם למערכת הפראסימפטטית רבות, בנוסף גם שינוי אורח חיים יכול לתרום לתחושה הכללית. אני ממליצה בחום לשלב את הטיפולים עם עבודה רגשית שתעזור להפחית את רמות הסטרס בגוף כגון: NLP, עין הבדולח, ריברסינג ועוד.
מחלות אוטואימוניות הוא שם כללי למגוון מחלות שהמשותף להן הוא שמערכת החיסון תוקפת איזורים שונים בגוף. התאים והרקמות באיזור מסויים הופכים להיות דלקתיים ואחרי זמן מסויים יש הרס של הרקמות באיזור. לרוב יש הרס של איבר אחד כמו מחלת האשימוטו שבה יש פגיעה של בלוטת התריס או בטרשת נפוצה בה יש פגיעה בתאי עצב. כמובן שהרס של איבר אחד משפיע על תפקוד הגוף כולו ומה שהביא להרס של האיבר זה יציאה של הגוף כולו מאיזון ורק הביטוי הוא באיבר אחד. לפי הבריאות הטבעית מחלות אוטואימוניות קשורות בהצטברות של רעלים בעיקר במערכת הלימפה. מערכת החיסון שפעילה בנוזל הלימפה, צריכה תנועה חופשית וכשמערכת הלימפה עמוסה כל כך ברעלים שסותמים אותה קשה לתאי מערכת החיסון לבצע את עבודתם כראוי. יש מקום נכבד לעניין הרגשי בכל הנושא של מחלות אוטואימוניות וחשוב לתת את הדעת במקום הזה. יכול להיות שהמחלה מתפרצת עקב טראומה רגשית שלא עברה עיבוד וחשוב גם לגעת במקום הזה על ידי טיפול רגשי. הטיפול בקליניקה במחלות אוטואימוניות כולל שינוי תזונה שתאפשר ניקוי רעלים, עיסויים שמעודדים את מערכת הלימפה לתנועה דיקור שעוזר בהזרמת הדם והצ׳י והנחיות מפורטות לשינוי אורח החיים.

כאבי ראש ומיגרנות יכולים לשבש את התפקוד היומיומי. ישנם סוגים שונים של כאבי ראש, כולם נגרמים על ידי חסימה של צ׳י במרידיאן.

לפי הבריאות הטבעית אחד הגורמים העיקריים לכאבי ראש הוא עודף רעלים בדם שגורמים לו להיות סמיך.

לכלי הדם בראש אין לאן להתרחב כשהדם עמוס ברעלים בגלל הקרום העקבישי שנמצא בראש והתוצאה היא לחץ שמביא לכאב.

ישנם גורמים נוספים לכאבי הראש – הורמונליות, סטרס, עצירות, אינסומניה ועוד. הטיפול הכאבי הראש והמיגרנות לרוב יכלול שינוי תזונתי, נבדוק יחד סיבות נוספות שקשורות להפרת האיזון וניגע גם בהן.

בנוסף תתבצע סדרת טיפולי דיקור שמקלים מאד על התופעה הלא נעימה ועבודה עם קולנים שיכולים גם הם לפתוח את החסימות.

הפרעות במערכת השתן נפוצות יותר אצל נשים אבל גם גברים יכולים לסבול מכך.

הן כוללות דליפת שתן, דלקות חוזרות בדרכי השתן, תדירות גבוהה של מתן שתן, קושי במתן שתן, חוסר יכולת להתאפק, כאבים באיזור האגן ועוד.

הסיבות לכך קשורות הרבה פעמים בלידות שמחלישות את השרירים המקומיים, חסימות אנרגטיות, גיל מבוגר, תרופות.

בגברים ערמונית מוגדלת יכולה להיות סיבה להפרעות במערכת השתן. יכול להיות גם שורש רגשי שמוביל להפרעות במתן שתן.

הטיפול כולל דיקור ושינוי אורח חיים.
בנשים אני ממליצה לשלב עם הטיפול פיזיותרפיה של רצפת אגן.

גיל המעבר יכול להיות רק ציון של מספר ויכול להיות מלווה בתסמינים פיזיים ורגשיים שונים. טווח הגילאים הוא 45-50 אבל הוא יכול גם להתחיל לפני. בגילאים האלה השחלות מייצרות פחות הורמוני מין נשיים ולכן יש שיבושים במחזור החודשי עד להפסק המוחלטת שלו. חוסר האיזון ההורמונלי יכול להתבטא ב: גלי חום, חוסר ליבידו, סחרחורות, אוסטאופורוזיס, מיחושים בשדיים, יובש נרתיקי, אי שקט, עצבנות, אינסומניה (קשיי שינה), כאבי ראש, הקאות, בחילות, כאבי בטן, תת פעילות של בלוטת התריס, השמנה ועוד. הטיפול בתופעות גיל המעבר כולל דיקור שמאד עוזר בהקלה על הסימפטומים ושינוי תזונתי כדי לאפשר לגוף לנקות רעלים ובכך להחזיר את האיזון שהופר וכמובן טיפולי מגע במקרה הצורך.
המעיים ובכלל כל מערכת עיכול שנמצאת בחוסר איזון יכולה לגרום לעייפות, תחושה של חולי, אלרגיות, וחוסר צלילות מחשבתית. המעיים מחולקים למעי דק – תחילת הצינור, אחרי הקיבה והמעי הגס שהוא החלק הסופי של הצינור. במעי הדק נעשית הטמעה וספיגה של חומרי המזון ובמעי הגס יש בעיקר ספיגת נוזלים ומלחים. המעי פועל על ידי שרירים טבעתיים שיוצרים תנועה שדוחפת את המזון כלפי מטה. אצל רוב האנשים, המעי הגס עמוס ברעלים שנובעים בעיקר מאכילת יתר/ אכילה בצירופים לא טובים שיוצרים עומס. המזון לא מתעכל כראוי ונוצר מצע להתרבות חיידקים ופטריות. התוצאה היא מעי רגיז – גאזים, עצירות, נפיחות בטנית, עייפות מתמשכת ובמקרים מסויימים אף דלקת כיבית – קרוהן או קוליטיס. הטיפול במצבים אלה כולל שינוי תזונה ואורח חיים מותאם אישית ומשלב לפי הצורך סדרת טיפולי דיקור וטווינא.
פיברומיאלגיה מאופיינת בכאבי שרירים מפושטים בכל הגוף, לכאבים מתווספים עייפות גדולה, קשיי שינה, מעי רגיז, פגיעה בזיכרון ותשישות כרונית. הסיבות לפיברומיאלגיה לפי הבריאות הטבעית קשורות בהצטברות רעלים ברקמות ובנוסף לטראומה רגשית. בפיברומיאלגיה רוב העבודה מתבצעת על שינוי תזונה שתאפשר ניקוי רעלים מאסיבי ודיקור אם המצב מאפשר. אני ממליצה בנוסף לעשות עבודה רגשית שתביא לשחרור חסימות רגשיות כגון: עין הבדולח, NLP, ריברסינג ועוד.
דקרבן היא דלקת בבסיס האגודל שמלווה בכאבים, קושי בתנועה, נפיחות ואדום מקומי. הדלקת נגרמת בעקבות אחיזה ממושכת בתנוחה לא נכונה כמו למשל אשה אחרי לידה שמחזיקה את התינוק הקטן ממושכות, אדם שעובד הרבה שעות עם העכבר של המחשב, תנועות חוזרות של הקלדה, החזקה ממושכת של הנייד בתנוחה לא תומכת וכולי. כמובן שכדי לטפל באופן יסודי ושורשי חשוב שנבין מה הסיבה ואותה נסיר זאת כדי שנוכל לשנות את ההרגלים שיצרו את הדלקת. מומלץ להימנע מפעילות עם היד בשלב האקוטי, לעשות קומפרסים קרים ולתת מנוחה ככל הניתן. הטיפול בקליניקה כולל דיקור שעוזר מאד להזרים את הדם, לעודד ריפוי מקומי וליצור תנועה. הנחיות ארגונומיות להפחתת העומס מהמפרק וכמובן תזונה אנטי דלקתית שחשובה מאד כדי שנוכל לתת לגוף את התנאים הנכונים להחלמה. בנוסף ינתנו הנחיות נוספות לשמירה על אורח חיים שמאפשר החלמה כמו שינה מספקת, חשיפה לשמש וכולי.

קליניקה רפואית

טיפול אינטגרטיבי צ’י ואנרגיה  פילוסופיה ועקרונות

טכניקות טיפוליות​

דיקור סיני עיסוי טווינא ייעוץ תזונתי כוסות רוח קערות וקולנים

דילוג לתוכן